Zła reklama

Czy reklama może być zła? To pytanie od dawna zadają sobie najróżniejsi spece od marketingu. Wielu menadżerów twierdzi, że reklama może okazać się nietrafiona lub nieskuteczna, ale z pewnością nie jest zła. Z kolei bardziej liczna grupa osób odpowiedzialnych za tworzenie spotów reklamowych jest zdania, że reklama może być zła. Zwłaszcza wtedy, gdy zostanie wykonana niechlujnie lub też wprowadza w błąd potencjalnego klienta czy konsumenta. Zła reklama to przede wszystkim taka, która sprawia, że człowiek czuje się oszukany i zniechęcony. Wiadomo, że czasami odczucia potencjalnych konsumentów są zgoła inne od tych, które spece od marketingu i reklamy chcieli osiągnąć. Nie mniej pomyłki zdarzają się każdemu. Ważne jest, by wyciągać odpowiednie z nich wnioski. A kolejne kampanie reklamowe tworzyć w taki sposób, by były dobre, a co najważniejsze by były skuteczne oraz wzbudzające pozytywne emocje. Bo na tym właśnie opiera się sukces danej kampanii reklamowej i konkretnego spotu reklamowego.