Tabloidy cieszą się nieustającą popularnością

Skierowane do określonej grupy społecznej ‘bulwarówki’, mimo wielu dostępnych mediów, cieszą się dużą popularnością. Krzyczące z pierwszej strony, nieraz niewybredne tytuły, przyciągają klientów żądnych informacji o znanych i sławnych. Z reguły, informacje są niesprawdzone, kłamliwe, oczerniające swoich bohaterów, ale i tak są oczekiwane przez czytelników. Media, wiadomości, reklama – w wersji ‘bulwarowej’ już nieraz miały wytaczane procesy sądowe o zniesławienie, pomówienie itd. Kary nakładane na nie przez sądy nie są widocznie jednak tak dotkliwe, bo żadna z tych gazet nie zmieniła stylu pisania i jakości przekazu. Grupa klientów korzystająca z tego typu prasy, nie szuka wiadomości o sprawach finansowych, ekonomicznych, polityce – tu najważniejsza jest ‘informacja z pierwszej ręki’, ale dotycząca najchętniej czyjejś osoby, najlepiej posiadającej wysoki status społeczny. Szybka, nieskomplikowana rozrywka, plotka, którą będzie można przekazać koledze czy koleżance na przerwie śniadaniowej. Tu już zaczyna się drugie życie tabloidu – w oparciu o przekaz ustny…