Medialność jako cecha ważniejsza niż profesjonalizm

Medialnością można określić popyt na określoną osobę w mediach. Najbardziej medialnymi osobami są osoby sławne, które w naturalny sposób trafiają do telewizji czy gazet i Internetu. Są to tak zwane gwiazdy sportu lub kina i tak dalej. Osobami mającymi potencjał medialny są aktorzy, piosenkarze a nawet politycy czy dziennikarze. Tak zwani showmani coraz częściej pojawiają się w telewizji i prasie stając się celebrytami – osobami, których życie prywatne coraz częściej wychodzi na pierwszy plan, spychając rzeczywiste osiągnięcia na margines. W związku z taką koleją rzeczy osobami medialnymi stają się nie tylko aktualne gwiazdy, ale także byli sportowcy, aktorzy, piosenkarze oraz ich rodziny czy osoby w jakikolwiek sposób z nimi związane. Celebrytami stają się także osoby, które zaistniały w mediach jednorazowym wybrykiem, po którym zaczęto je zapraszać do różnych programów jako gości, po czym okazało się, że żadna uroczystość czy serwis plotkarski nie może się obyć bez wzmianki o wyżej wymienionej personie.