Strategie marketingu internetowego zmieniają się podobnie, jak świat w czasach rewolucji cyfrowej – dynamicznie! Dziś o sile witryny świadczy przede wszystkim skuteczne SEO. Jak je praktykować? Przy pomocy mistrzów z dziedziny SEO! O tym, kim jest specjalista SEO i dlaczego warto podjąć z nim współpracę, dowiesz się z tego artykułu.
O SEO kilka słów
Na początku warto wyjaśnić, co oznaczają te trzy enigmatyczne litery. SEO to skrót od Search Engine Optimization – nazwy strategii, która dąży do podwyższenia pozycji danej strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Niektórzy określają tę strategię mianem pozycjonowania strony WWW. Aby osiągnąć efekt wysokiej pozycji i częstotliwości wyświetlania, konieczne jest wdrożenie poszczególnych działań w obrębie witryny oraz poza nią.
Działania SEO on-site (w obrębie witryny)
- optymalizacja kodu HTML tak, aby strona szybko się ładowała i wyświetlała poprawnie;
- dostosowanie strony do zasad działania algorytmów, które indeksują strony w wynikach wyszukiwania;
- wdrożenie zoptymalizowanych działań SEO content marketingu;
- zmiany w strukturze strony poprzez wstawianie linków wewnętrznych.
To tylko część działań, jest wiele innych.
Działania off-site (poza witryną)
- publikacje w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn itd.);
- budowanie zaplecza wartościowych linków (link building);
- content marketing – wpisy i artykuły tematyczne, sponsorowane, blogowe, notatki prasowe;
- coraz popularniejsze podcasty;
- wzmianki, opinie, szeptany marketing.
Są oczywiście i inne działania.
Kim jest specjalista SEO
Jak może się domyślasz, specjalista SEO to osoba, która zajmuje się przemyślanym i efektywnym prowadzeniem działań z zakresu Search Engine Optimization. Każdy specjalista SEO powinien być na bieżąco z trendami marketingu cyfrowego, a także aktualnymi warunkami działania algorytmów wyszukiwarki.
Decydując się na współpracę z profesjonalistą z branży SEO, masz gwarancję, że:
- twoja strona internetowa lub sklep zostaną szczegółowo zbadane poprzez audyt SEO;
- na podstawie wyników audytu specjalista SEO określi szanse, możliwości wynikające z bieżącego działania twojej witryny;
- otrzymasz indywidualnie dobraną strategię działań SEO, składającą się z wybranych aktywności on-site i off-site;
- dostosowana na miarę potrzeb i biznesu strategia SEO zostanie skrupulatnie wdrożona;
- specjalista SEO będzie na bieżąco weryfikował skuteczność działań SEO, będzie też wprowadzał konieczne zmiany.
Współpraca ze specjalistą SEO zwiększy prawdopodobieństwo pojawiania się witryny na wyższych pozycjach i częstotliwościach w wynikach bezpłatnego wyszukiwania. Oddaj SEO w ręce profesjonalistów, bądź cierpliwy, przygotuj się na inwestycje, a z czasem pojawią się efekty!