Connect with us

Hi, what are you looking for?

Biznes

Content marketing – czy sukces tkwi w wartościowych treściach?

Trudno wyobrazić sobie lepsze wsparcie dla pozycjonowania stron niż content marketing. To właśnie ta dziedzina pozwala nieco „rozruszać” odbiorów treści, a także sprawić, że firma zbuduje swój sukces na pozytywnym wizerunku. Jeśli będziemy mieć szczęście, pozwoli również stworzyć ogromną, lojalną grupę klientów, którzy sami, z własnej woli, zaczną tworzyć lub przynajmniej rozprzestrzeniać przekaz promocyjny.

Na czym polega content marketing? O czym warto pamiętać?

Powyższy opis każe przypuszczać, że mamy do czynienia z istnym złotym Graalem marketingu internetowego. Tak kolorowo nie jest, ale z pewnością może być. Oczywiście pod pewnymi warunkami. Jednak po kolei. Najpierw wyjaśnijmy, o co tak naprawdę chodzi. Content marketing to bowiem zestaw działań marketingowych polegających na tworzeniu i dystrybucji wartościowych i, co najważniejsze, przydatnych treści. Ale zaraz… przydatnych komu? Rzecz jasna odbiorcom.

W tak rozumianym przekazie nie chodzi bowiem o standardową reklamę. Najważniejsze w tym przypadku jest korzyść, jaką nasi potencjalni klienci mogą uzyskać, gdy zdecydują się „obcować” z tworzonymi przez nas treściami. Powinni więc czegoś się z nich dowiedzieć, tak aby byli w stanie zdobytą wiedzę jakoś wykorzystać. Na przykład podczas rozwiązywania konkretnych problemów. Oczywiście chodzić może również o czystą rozrywkę i przyjemność czerpaną przez odbiorców treści.

Biorąc pod uwagę charakterystykę content marketingu, wskazać możemy konkretne rodzaje treści, na których warto się skupić. Będą to przede wszystkim:

  • teksty blogowe,
  • poradniki,
  • materiały wideo,
  • raporty,
  • e-booki,
  • infografiki,
  • podcasty,
  • audiobooki,
  • webinary.

Warto podkreślić, że content marketing nie jest odmianą standardowej reklamy. Nie mamy tu bowiem do czynienia z typowym przekazem promującym konkretne produkty, usługi bądź firmę. Co prawda treści skupiają się na tematach, z którymi nasze przedsiębiorstwo ma do czynienia, jednak nie mogą mieć one charakteru czysto reklamowego.

Głównym celem content marketingu jest bowiem stworzenie zaangażowanej społeczności, a także bazowanie na wizerunku eksperta, któremu można zaufać. Jeśli nasi czytelnicy, słuchacze lub widzowie poczują, że mają do czynienia ze słabej jakości treściami sponsorowanymi, zareagują niechęcią. W rezultacie, z naszych ambitnych planów nie pozostanie absolutnie nic.

Content marketing a pozycjonowanie

Powiedzieliśmy wiele o wizerunku, edukowaniu klientów, budowaniu świadomości marki, a także o tworzeniu grup lojalnych, zaangażowanych odbiorców. Warto wspomnieć również o tym, że wartościowy content to istotny element składający się na szeroko pojęte pozycjonowanie. To właśnie taka treść ma szansę zwiększyć ruch na stronie internetowej i poprawić jej pozycję w wynikach wyszukiwania. To zaś przełożyć się może na możliwość dotarcia do znacznie większej grupy potencjalnych klientów. Celem ostatecznym w tym przypadku zawsze będzie zmotywowanie ich do podjęcia korzystnych dla nas decyzji zakupowych.

Brzmi prosto, prawda? Otóż nie, nie jest to tak łatwe, jak może nam się wydawać. Zwłaszcza gdy musimy zmagać się z dość dużą konkurencją. Największą pułapką wydaje się zbyt duży nacisk na treści typowo reklamowe, które nie wzbudzają ani zainteresowania, ani zaufania. Dobry content marketing powinien edukować, dostarczać wielu przydatnych informacji, a także zachęcać do współtworzenia przekazu (chociażby poprzez komentarze). Promowana marka ma być tylko tłem.

Żeby stało się to możliwe, konieczne jest odpowiednie podejście do tematu i skorzystanie z wiedzy oraz doświadczenia profesjonalistów. Odpowiednia agencja kreatywna pomoże w prowadzeniu takich działań, które przyniosą realne skutki. Jej praca w głównej mierze polega na:

  • analizie firmy, dla której tworzony jest przekaz, specyfiki rynku, konkurencji i grupy docelowej,
  • przygotowywaniu strategii działania,
  • opracowywaniu wartościowego contentu we współpracy z klientem,
  • dystrybucji treści i jej promocji,
  • badaniu efektywności przekazu, prowadzeniu interakcji z odbiorcami.

Podobnie jak pozycjonowanie stron internetowych, skuteczny content marketing to cały zestaw zakrojonych na szeroką skalę działań, które należy odpowiednio zaplanować i wdrożyć. Tylko wtedy możemy liczyć na sukces. 

Źródło: One Trend – agencja marketingu internetowego

Zobacz również

Dom i ogród

Porządki w szafie to dla niektórych przykry obowiązek, a dla innych możliwość zmiany w życiu. Mało kto ma przez cały czas dokładnie ten sam...

Dom i ogród

Gdy w końcu nadchodzi moment, kiedy zakupione mieszkanie jest gotowe i czeka na odbiór, wiele osób daje ponieść się emocjom. Starają się one szybko...

Biznes

Wykonanie prawidłowego niszczenia dokumentów wymaga zastosowania odpowiedniego, certyfikowanego sprzętu, który zagwarantuje nie tylko utylizację dokumentów, ale także brak możliwości odczytania z nich jakichkolwiek danych....

Life Style

Już sam fakt konieczności pożegnania bliskiego nie jest łatwy. Towarzyszy temu wiele trudnych emocji. To zresztą moment, do którego nie da się przygotować, ani...

Copyright © 2020 Carrox Magazyn